Succesvolle branches

Om succesvolle resultaten te boeken, zetten wij de juiste personen op de juiste posities. Op deze wijze kunnen zij extra veel leads genereren. Onze telemarketing specialisten zijn enthousiast, goed getraind en voelen zich thuis in de branche waar zij ingezet worden. Ze zijn bekend met de materie en branche en liggen op een lijn met hun contactpersoon.

Branches waarin lead generation succesvol B2B telemarketing ingezet heeft zijn:

  • Finance (kredietverzekering, factoring, kredietinformatie, incasso, etc.);
  • ICT (security, storage, cloud, etc.);
  • Telefonie (mobile, VOIP, etc.);
  • Personele diensten (detachering, arbeidsbemiddeling, payrolling, etc.);
  • Diverse andere zakelijke dienstverleningen.

Vrijblijvend contact opnemen

Werkwijze lead generation

Om het maximale resultaat te bereiken, gebruikt lead generation een werkwijze die leidt tot de meest optimale samenwerking. De capaciteiten van alle telemarketing professionals worden hierdoor volledig benut. Als team hebben we allen één doel voor ogen en dus bepalen we de winnende strategie samen met u. Het opzetten en uitvoeren hiervan verloopt in 5 fases.

Fase 1 - De kennismaking

Om goed te kunnen beginnen, starten we met de nadere kennismaking. Tijdens deze kennismaking vertellen wij u graag meer over onszelf en onze telemarketingdiensten, maar we willen graag ook uw organisatie goed leren kennen. Gezamenlijk brengen we in kaart wat uw bedrijf uniek maakt en wat het doel van de telemarketing campagne zal gaan worden. Imoodcompany

Enkele voorbeelden van vragen die u tijdens deze kennismaking kunt verwachten zijn:

  • “Welke punten onderscheiden uw organisatie van de concurrentie?”
  • “Welke voordelen heeft de samenwerking met uw bedrijf?”

Tijdens het gesprek wordt de doelgroep vastgesteld die het best aansluit op uw diensten of producten en die wij als B2B telemarketingbureau gaan benaderen voor u. Als u een nieuwe dienst of een nieuwe product lanceert kan bijvoorbeeld een geheel nieuwe markt worden aangeboord, maar ook bedrijven die lijken op uw huidige klantenbestand kunnen benaderd worden. Het adressenbestand van de vastgestelde doelgroep kan door lead generation worden opgesteld of door uzelf worden aangeleverd.

Fase 2 - Presentatie van de selectie

Na afronding van fase 1, stellen we het team aan u voor. Tijdens de “kick-off meeting” stellen we onze talentvolle telemarketeers voor die wij speciaal voor uw telemarketing campagne hebben geselecteerd. Daarmee zeggen we eigenlijk ‘onze’ campagne, omdat alles met betrekking tot het project met u als team wordt uitgevoerd. Praktijkervaring leert ons dat de “aftrapbijeenkomst” uitermate waardevol is voor alle betrokken partijen. Het is voor u is het prettig om kennis te maken met de personen die u gaan vertegenwoordigen en onze verkoopmedewerkers krijgen een nog betere indruk van uw organisatie en uw verwachtingen. De persoonlijke benadering is een uniek ingrediënt waardoor wij als verlengstuk van uw verkoopafdeling fungeren en niet zomaar als een externe partner. Dit is de hechte samenwerking die de basis vormt van het winnende team!

Fase 3 - Het opstropen van de mouwen

Nu we na de informatieoverdracht in fase 2 als één front staan, wordt het tijd voor ‘actie’. Na een grondige voorbereiding kunnen eindelijk de mouwen worden opgestroopt. De uitgestippelde tactiek wordt in de praktijk uitgevoerd. Onze telemarketing professionals bellen uit naam van uw bedrijf, waardoor het callcenter-karakter geheel verdwijnt. In het verkoopgesprek is de benadering positief, niet te formeel en met actuele kennis van zaken. Uw bedrijf wordt kundig gepresenteerd, waarbij uw unieke werkwijze naar voren wordt gebracht. Hierbij draait het niet alleen om het correct overbrengen van de boodschap, luisteren is net zo belangrijk. Door gerichte vragen te stellen, wordt de aanwezige behoefte geïnventariseerd en het klantenbestand door onze commerciële medewerkers verrijkt met voor u interessante informatie. Naast dat dit een opening creëert voor een verkoopgesprek, wordt eveneens de basis gelegd voor een goed prospectbestand. Voordat de afspraken voor uw accountmanagers worden ingepland, worden alle leads eerst uitvoerig, door de speciaal opgeleide agents van onze kwaliteitsafdeling, afgeluisterd en grondig gecontroleerd. Zo kunnen wij gegarandeerd de kwaliteit van de leads hoog houden en zeker zijn dat ze aan alle door u opgegeven criteria voldoen. De afspraken worden zo gepland dat de reistijd tussen de afspraken zoveel mogelijk wordt beperkt.

Fase 4 – Tussenstanden

Tussenstanden Goede communicatie is essentieel voor een succesvolle telemarketing campagne. Om die reden houden wij de lijnen kort en staat de deur altijd voor u open. Tijdens de campagne blijft u nauw betrokken bij de uitvoering en ontvangt u de tussenstand middels een professionele management rapportage. Daarnaast krijgt u dagelijks de gemaakte afspraken in een duidelijk afspraakformulier per e-mail toegezonden of ze worden via een directe koppeling in de agenda’s van de accountmanagers geboekt. Met deze transparante werkwijze bent u altijd op de hoogte van de ontwikkelingen en houdt u het overzicht over de telemarketing campagne. Eventuele wijzigingen van de strategie kunnen hierdoor snel met u worden besproken en doorgevoerd, zodat de verkoopmedewerkers hoogkwalitatieve leads blijven scoren.

Fase 5 – Einduitslag en nabeschouwing

Na de denderende overwinning kan een nabeschouwing natuurlijk niet ontbreken. Nog even bij elkaar komen om het verloop en het resultaat van de telemarketing campagne te bespreken. Welke resultaten zijn er behaald, wat hebben we hiervan geleerd en waar kunnen we ons op richten bij een volgend gezamenlijk project? Dit is een mooie afsluiting van de pilot en vormt de inspiratie van een nieuw gezamenlijk doel. Een overwinning smaakt naar meer en de kenners zijn het met elkaar eens… “Never change a winning team!”.

Ons team

lead generation michaelbelle lead generation
backgroundgerrit lead generation
background
backgroundmichael lead generation
backgroundraymond lead generation