Branches waarin lead generation succesvol B2B telemarketing ingezet heeft zijn:
- Finance (kredietverzekering, factoring, kredietinformatie, incasso, etc.);
- ICT (security, storage, cloud, etc.);
- Telefonie (mobile, VOIP, etc.);
- Personele diensten (detachering, arbeidsbemiddeling, payrolling, etc.);
- Diverse andere zakelijke dienstverleningen.
Werkwijze lead generation
Om het maximale resultaat te bereiken, gebruikt lead generation een werkwijze die leidt tot de meest optimale samenwerking. De capaciteiten van alle telemarketing professionals worden hierdoor volledig benut. Als team hebben we allen één doel voor ogen en dus bepalen we de winnende strategie samen met u. Het opzetten en uitvoeren hiervan verloopt in 5 fases.
Fase 1 - De kennismaking
Enkele voorbeelden van vragen die u tijdens deze kennismaking kunt verwachten zijn:
- “Welke punten onderscheiden uw organisatie van de concurrentie?”
- “Welke voordelen heeft de samenwerking met uw bedrijf?”
Tijdens het gesprek wordt de doelgroep vastgesteld die het best aansluit op uw diensten of producten en die wij als B2B telemarketingbureau gaan benaderen voor u. Als u een nieuwe dienst of een nieuwe product lanceert kan bijvoorbeeld een geheel nieuwe markt worden aangeboord, maar ook bedrijven die lijken op uw huidige klantenbestand kunnen benaderd worden. Het adressenbestand van de vastgestelde doelgroep kan door lead generation worden opgesteld of door uzelf worden aangeleverd.